2017-03-27

Vad kan man göra om man har skrivit på ett bodelningsavtal och sedan upptäcker att det fanns mer egendom som skulle ha ingått och ha delats?

Hej

Vi skrev på ett bodelningsavtal 25/10 2016. Men jag upptäckte innan jag skulle betala bodelnings likviden på 1/12 för huset till min ex make, att han undanhållit ett bankkonto på ca 400 000.

Enligt samtal med den jurist på jurist byrån som vi anlitade så måste jag betala, och sen kunde vi reglera det med ett tilläggsavtal. Vilket enligt juristen så gick mitt tidigare make med på detta enligt ett telefonsamtal med honom. Men nu svarar han inte på sms o telefonen längre.

Vad gör jag för att gå vidare och vilka chanser har jag för att få upprättelse?

Mvh Eva


Hej Eva

Det var synd att inte tilläggsavtalet skrevs och reglerades samband med att bodelningsavtalet undertecknades mellan er.

Har du inte betalt bodelningsavtalet ännu. Kan du betala bodelningsavtalet och göra ett avdrag i från detta med motsvarande den delen av det som du skall ha av det bankontot som han har undanhållit från bodelningsavtalet.

Har du betalat din del av bodelningsavtalet. Så är det ända du kan göra är att skicka ett rekommenderat kravbrev till honom avseende den delen som du nu anser att du skall ha av pengarna från det undanhållna bankkontot som inte regleras i bodelningen.

Betalar inte din ex man detta kravet till dig, så får du gå vidare och stämma honom i domstol och begära där att du vill ha din del av pengarna eftersom dem inte blivit reglerade i bodelningsavtalet mellan er.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar